To, co jemy, może wpływać na nasze ryzyko zapadnięcia na chorobę Alzheimera. Osoby, które często jadają orzechy, ryby i zielone warzywa chorują na nią rzadziej od innych.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez zespół naukowców z Columbia University, ważne jest nie tylko to, co się je, ale także to, czego się nie jada. Unikać należy tłustych produktów mlecznych, w tym masła, a także czerwonego mięsa.
Pokazały to prowadzone przez cztery lata obserwacje stanu zdrowia i nawyków żywieniowych prawie 2150 mieszkańców Nowego Jorku. Osoby te były w wieku emerytalnym; po czterech latach u 253 z nich zdiagnozowano chorobę Alzheimera. Wyniki badań opublikowano na łamach czasopisma "Archives of Neurology".
Gdy przeanalizowano dane na temat diety wszystkich badanych, okazało się, że najmniejsze ryzyko zachorowania miały osoby, których dieta była bogata w kwasy tłuszczowe omega 2 i 5, witaminę E oraz kwas foliowy (zawartych m.in. w dresingach do sałaty, orzechach, rybach, drobiu, owocach i warzywach liściastych), a które wystrzegały się poprzednio wspomnianych produktów mlecznych i mięsnych.
Jak podkreślają badacze, cytowani przez portal BBC News, dieta nie jest jednak jedyną przyczyną ani wyłącznym czynnikiem, który wpływa na ryzyko demencji. Wtóruje im Rebecca Wood, szefowa Alzheimer's Research Trust, brytyjskiej organizacji charytatywnej zajmującej się badaniami nad alzheimerem.
Nauka w Polsce http://www.naukawpolsce.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_naukapl.pap.pl&_PageID=1&s=szablon.depesza&dep=371837
Prowadzisz prywatną praktykę?
Wyróżnij swój gabinet - to się opłaca...
| Opinia | Czas |
|---|---|
| a jaka jest cena? | 2012-02-13 01:50 |
| Od wielu lat jestem | 2012-02-12 22:52 |
| Rzeźnik !! Od razu kroi | 2012-02-12 20:25 |
| Trafiłam do kliniki od | 2012-02-12 20:23 |
| Lekarz pierwsza | 2012-02-12 19:25 |