Poranny napój z jagód może wspomóc twoją popołudniową zdolność koncentracji, a nawet pomóc zwalczyć demencję, sugeruje nowe badanie.
Naukowcy odkryli, że jedzenie jagód może zwiększyć zdolności do skupiania uwagi w krótkim czasie i może utrzymać zdrowy duch w perspektywie długoterminowej.
Wystarczy tylko 200 g soku z jagód, aby zwiększyć zdolność koncentracji aż o 20% w ciągu dnia.
Regularne spożywanie owoców może doprowadzić do wymiany tej części mózgu, która jest odpowiedzialna za pamięci.
Owoc stanowiący naturalny przeciwutleniacz jest powiązany z obniżaniem ryzyka chorób serca i raka, jak również jest znany ze swoich walorów przeciwdziałających starzeniu się.
Przeciwutleniacze usuwają wolne rodniki – substancje chemiczne, które mogą powodować uszkodzenie komórek i tkanek w organizmie.
Zdaniem dr. Jeremy’ego Spencera, dietetyka z University of Reading, który przeprowadził powyższe badanie, wpływ, jaki mają jagody na mózg, ma niewielki związek z ich właściwościami przeciwutleniającymi, a bardziej z ich zdolnością do zwiększenia przepływu krwi w mózgu.
Owoce te zawierają specjalną substancję chemiczną zwaną flawonoidami, które wspomagają naczynia krwionośne, dzięki temu umożliwiony jest zwiększony przepływ krwi przy jednoczesnym obniżeniu ciśnienia krwi.
Efektem tego jest zwiększona zdolność poznawcza w perspektywie krótkoterminowej i zdrowszy mózg w perspektywie długoterminowej.
Zespół dr. Spencera przeprowadził badanie na grupie 40 osób w wieku od 18 do 30 lat.
Grupa otrzymała dietę zawierającą sok z jagód, a następnie została poproszona, by wykonała kilka ćwiczeń sprawdzających ich zdolność do koncentracji w przeciągu dnia.
Testy zawierały komputerowo wygenerowany labirynt, w którym trzeba było znaleźć wyjście, zadania badające inteligencję oraz reakcje na słowa wyświetlane na ekranie.
Miesiąc później wolontariusze powrócili, dano im tą samą dietę i zestaw testów, ale tym razem bez soku z jagód.
Wyniki nie wykazały żadnej różnicy w zdolnościach poznawczych w obu przypadkach, natomiast jeśli chodzi o zdolności do koncentracji, to sok z jagód zwiększył ją w ciągu dnia nawet o 20%. Jak twierdzi Spencer, po godzinie testów na uwagę nie można było zauważyć różnicy, ale już po 5 godzinach ludzie, którzy nie pili soku z jagód, doświadczyli spadku koncentracji o 15 do 20%.
Badanie powtórzono ponownie tym razem na grupie ludzi w podeszłym wieku.
Źródło: medycyna24.pl
Prowadzisz prywatną praktykę?
Wyróżnij swój gabinet - to się opłaca...
| Opinia | Czas |
|---|---|
| Pani doktor traktuje | 2012-02-13 09:11 |
| a jaka jest cena? | 2012-02-13 01:50 |
| Od wielu lat jestem | 2012-02-12 22:52 |
| Rzeźnik !! Od razu kroi | 2012-02-12 20:25 |
| Trafiłam do kliniki od | 2012-02-12 20:23 |