Kobiety regularnie sięgające po złocisty napój mają silniejsze kości w porównaniu z abstynentkami.
Do takich wniosków doszli hiszpańscy naukowcy. Przeprowadzili oni ankietę na 1,7 tysiącach zdrowych kobiet pytając o ilość spożywanego piwa. Średnia wieku pań wynosiła 48 lat. Następnie przy pomocy ultradźwięków dokonano pomiaru gęstości tkanki kostnej pań. Analiza danych pozwoliła na stwierdzenie, że regularne picie piwa zwiększa zagęszczenie i twardość kości u pań.
Badacze spekulują, że takie właściwości złocisty trunek zawdzięcza wysokiemu poziomu krzemu. Pierwiastek ten nie tylko spowalnia proces degradacji kości, ale również pozwala na odbudowę, a w dzieciństwie - wzrost kości.
www.tvn24.pl
Prowadzisz prywatną praktykę?
Wyróżnij swój gabinet - to się opłaca...
| Opinia | Czas |
|---|---|
| Od wielu lat jestem | 2012-02-12 22:52 |
| Rzeźnik !! Od razu kroi | 2012-02-12 20:25 |
| Trafiłam do kliniki od | 2012-02-12 20:23 |
| Lekarz pierwsza | 2012-02-12 19:25 |
| NIE POLECAM!!!! Kupiłem na | 2012-02-12 18:40 |