Jak wynika z wyników badań opublikowanych w „International Dairy Journal”, picie mleka w sposób korzystny wpływa a możliwości naszego najważniejszego narządu czyli mózgu. Według badaczy dla polepszenia sprawności naszego mózgu wystarczy 1-2 szklanki mleka dziennie.
Występujący w diecie chlorofil i jego pochodna jaką jest chlorofilina według informacji zawartych w „Food and Chemical Toxicology” może zmniejszać ryzyko pojawienia się nowotworów.
W pierwszych 24 godzinach po utracie ukochanej osoby ryzyko wystąpienia zawału serca według amerykańskich badań zawartych na łąmach „Circulation”, rośnie az 21 razy ponad normę.
Czas w jakim przyjmujemy pokarm ma zdaniem portugalskiej uczonej prof. Julii Galhardo wpływ na naszą wagę. Jej zdaniem szybkie jedzenie posiłków sprzyja nadmiernemu tyciu.
Jak informuje pismo „Frontiers of Bioscience” odkrycia które dotyczy jelenich rogów stało się inspiracja dla stworzenia nowej teorii dotyczącej powstawania osteoporozy.
Jak wynika z pewnego duńskiego badania które zostało ostatnio opublikowane w „The American Journal of Clinical Nutrrition” jedzenie sera jest dla zdrowia naszego serca lepszym rozwiązaniem niż jedzenie masła. Masło jest głównym powodem wzrost poziomu złego cholesterolu w naszej krwi.
Składniki zawarte w oliwie z oliwek i tłuszczu rybim powodują łagodzenie objawów ostrego zapalenia trzustki – tak mówią ostatnie hiszpańskie badania, o których donosi serwis AlphaGalileo. Naukowcy z Uniwersytetu w Granadzie na postawie przeprowadzonych badań in vitro i na myszach u których zostało wywołane ostre zapalenie trzustki, doszli do powyższych wniosków.
Jak pokazują badania opublikowane w piśmie „Proceedings of the National Academy of Science” przejadanie się powoduje przyśpieszenie procesu starzenia się mózgu, natomiast zdrowe i właściwe odżywianie się może powodować aktywację cząsteczek które pomagają zachować jego młodość jak najdłużej.
Stosowanie diety która jest bogata w antyoksydanty czyli zawiera w głównej mierze owoce i rośliny wiąże się ze zmniejszeniem ryzyka udaru mózgu u kobiet – tak donoszą naukowcy na postawie przeprowadzonych badań. W badaniach uwzględnione zostały historie choroby serca pań które były udział w badaniu.
Naukowcy stwierdzili iż cholina która znajduje się w jajach i rybach może wpłynąć na poprawę naszej pamięci oraz spowodować spadek ryzyka demencji.
Niski poziom w organizmie witaminy D według danych zawartych w „Journal of Clinical Endocrinology & Metabolisom” wydaje się współgrać i wzmagać oporność na insulinę która jest typowym objawem występującym w cukrzycy typu II.
W roku 2012 Instytut Agrofizyki Pan w Lublinie uruchomi niewielka produkcje ekologicznego oleju rzepakowego który będzie posiadał wysokie właściwości zdrowotne.
Dzieci które jedzą ryby przed ukończeniem przez nie 9 miesiąca życia są w mniej narażone na pojawienie się u nich astmy alergicznej w przyszłości niż dzieci nie pozywające tego typu produktów spożywczych – tak wynika ze szwedzkich badań.
Droższa, „naturalna” sól morska zdaniem naukowców wcale nie jest zdrowsza od zwykłej warzonej soli która sprzedawana jest w super marketach.
Jak pokazuje pewne amerykańskie badanie, codzienna dawka witaminy D u nastolatków otyłych powinna być o wiele wyższa niż to jest w tym momencie rekomendowane. W rzeczywistości otyłość nie pozwala tej egzogenne witaminie przejść do krwi jeżeli jest ona dawkowana w normalnych dawkach gdyż zaczyna ona odkładać się w tkance tłuszczowej.
Kwasy omega-3 są substancjami które pomagają w prawidłowy sposób pracować naszemu układowi sercowo-naczyniowemu i sa konieczne dla prawidłowego rozwoju oczy i mózgu płodu. Niestety Polacy wciąż posiadają niewielką wiedzę na ich temat i nie wiedza o tym w jaki sposób zapewnić ich odpowiedni poziom w diecie.
Firma z USA opracowała implant gastryczny który ma wspomagać osoby cierpiące na otyłość w ograniczeniu rozmiarów zjadanych przez nich posiłków. Urządzenie zostało już poddane szeregowi testów w Europie i na ich drodze stwierdzono iż ma ono wiele zalet w porównaniu do innych technik które są w tym momencie stosowane w celu zwalczania otyłości.
Karmienie dziecka piersią niesie za sobą długa listę zalet lecz również istnieją jego minusy. Zdaniem Hannyt Kajdas-Dudy ordynatorki oddziału neonatologicznego w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Płocku warte jest pokonanie tych trudności aby móc swoje dziecko karmić piersią.
Kolejne dobre wieści na temat kawy. W tym przypadku naukowcy wykazali iż regularna konsumpcja kawy może przyczyniać się do redukcji ryzyka zachorowania na pewną postać raka skóry którym jest rak podstawnokomórkowy potocznie nazywany basaliomą. Dowodzące tego badanie ukazało się w ubiegłym tygodniu w amerykańskiej prasie specjalistycznej.
Zwrócenie świeżo spożytego mleka u niemowlęcia jest związane z niedojrzałością przewodu pokarmowego i z reguły występuje w pierwszych 6 miesiącach życia dziecka a później mija samoistnie. Jednakże część objawów które towarzyszą ulewaniu się powinny niepokoić.
Sok pomarańczowy jest atutem z wyboru który pozwala chronić nasze zdrowie. Zdaniem zespołu naukowego z INRA pomarańcza jest jednym z owoców który jest najczęściej spożywany na całym globie przede wszystkim w postaci soku pomarańczowego.
Jedzenie śniadania w domu nawet jeżeli stanowi je złapany w przelocie owoc przyczyniać się ma do utrzymywania zdrowej wagi - takie wnioski zostały wyciągnięte z sondażu przeprowadzonego przez Consumer Reports National Research Center na 1234 osobach w USA.
(Nie)zdrowe jedzenie promowane w polskim Sejmie.
PSL namawia Polaków aby jedli tłuste posiłki dlatego też zaprosili do Sejmu przedstawicieli stowarzyszenia Optymalni którzy zapewniali aby jeść tłusto gdyż jest to zdrowe. Specjaliści jednak alarmują - takie żywienie jest niebezpieczne!
Powszechnie znane jest ryzyko nadciśnienia tętniczego, zawału czy też incydentu naczyniowo-mózgowego za które odpowiada zbyt duża ilość spożywanej soli. Jak donoszą kanadyjskie badania również został doprecyzowany inny czynnik ryzyka - większy spadek funkcji poznawczych u osób starszych.
Dla obniżenia poziomu złego cholesterolu dużo lepiej skutkuje spożywanie orzechów, soi czy owsianki niż zmniejszanie ilości tłuszczu zawartego w pożywieniu - tak pokazują najnowsze badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Toronto.
Więcej pacjentów - większy zysk!
Wyróżnij swój gabinet - to się opłaca...
| Opinia | Czas |
|---|---|
| Zapraszam Państwa do | 2012-02-04 11:44 |
| Lekarz o dobrym sercu ! | 2012-02-04 11:13 |
| Lekarz o dobry sercu ! | 2012-02-04 11:13 |
| Mimo tych niepochlebnych | 2012-02-04 10:49 |
| Kompetentny, rzeczowy, o | 2012-02-04 00:27 |