Hiszpańskie badaczki w artykule opublikowanym w Electronic Journal of Research in Educational Psychology dowodzą, że gry komputerowe są środkiem do wzbogacania zdobytych doświadczeń i nabywania nowych, przydatnych umiejętności, a nie tylko jak powszechnie się twierdzi źródłem rozrywki.
Natalia Monjelat i Pilar Lacasa oraz Laura Mendez-Zaballos zbadały jakie procesy myślowe uruchamiają się podczas rozwiązywania różnorodnych problemów występujących w grach wideo.
Gracz skupia się często na osiągnięciu ustalonego od samego początku celu. Stworzono wiele gier, które w nakreślonych przez ich autorów ramach, pozwalają na samodzielne ustalanie celów pośrednich jak i tego ostatecznego.
Pierwsza i ostatnia z wymienionych badaczek podczas warsztatów przeprowadzonych w jednej z madryckich szkół średnich nagrały 10 uczniów i ich nauczyciela. Odbyło się siedem spotkań. Nastolatki spotykały się w tygodniu i przez godzinę, w parach bądź grupach trzyosobowych tworzyły i stopniowo rozbudowywały wirtualne miasto w symulacyjnej grze Sim City Creator.
Zaobserwowano, że uczniowie stosują metodę małych kroków- przechodzenie od jednego pośredniego celu do drugiego. Uczniowie korzystali z posiadanych już schematów działania i wykorzystywali je w nowych sytuacjach, bądź dokonywali modyfikacji odpowiednio do swoich potrzeb.
Autorki podsumowały, że rozwiązywanie wirtualnych problemów powoduje poszerzanie wiedzy i kształtowanie nowych umiejętności, które można wykorzystać w życiu codziennym.
Źródło: http://tech.money.pl
Nawet 1 gwiazdka sie nie | 22 Mar, 20:50 | |
Doktor super | 20 Mar, 21:14 | |
Ja po tej komisji to | 20 Mar, 19:07 | |
Nie polecam. Nie chcę | 20 Mar, 17:53 | |
Pan Profesor jest najlepszym | 19 Mar, 18:48 | |
Zachowanie personelu budzi | 18 Mar, 15:21 | |
Lekarz porażka. Zero | 17 Mar, 19:42 | |
Niech powie prawdę ilu | 17 Mar, 07:02 | |
Gratuluję profesjonalnej | 17 Mar, 01:02 | |
sfzsgzwga | 16 Mar, 23:51 |
Napisz opinię